Óratípusok

Óratípusok

Core Flow

Erősítsd meg a törzsed stabilizáló izmokat egy dinamikus jógagyakorlásban!

Mire számíthatsz ezen az órán?

  • Egy dinamikus jógagyakorlásra, melynek fókuszában a core izomzat erősítése áll.
  • A haránthas- és mèlyhátizmok edzését szolgáló jógapózok, az egész testet átmozgatják, frissítik, energetizálják!
  • A gerinc melletti izmok, a hátizmok, és a végtagok izomzata erősebbé, tónusosabbá válhat az intenzív gyakorlás hatására, így kiválóan alkalmas az ülőmunka káros következmènyeinek megelőzésére, enyhítésére.

Ovi jóga: 3-6 éves korig

Az ovisok játszva és mesélve jógáznak, miközben fejlődik az idegrendszerük!

Mire számíthatsz?

Az óra menete általában egy meseszál köré van felépítve és a terem egy hatalmas játszótérré válik, ahol a gyermekek nyitottan, önfeledten válhatnak kutyává, macskává, néha katicává, vagy üvöltő oroszlánná. Alkalmazunk légző, feszültségoldó, figyelem és koncentrációt fejlesztő gyakorlatokat is. A gyermekjóga foglalkozások részét képezik a tudatos mozgásfejlesztő elemek is, mint pl. gurulás, pörgés forgás.

 

Az órák Csíki Mariann Jóga Móka módszerére épülnek. Fókuszban a gyermek fizikai/testi/ rendszerének fejlesztése, valamint a test és énkép kialakítása. A gyermek lételeme a mozgás, a mese és a játék, ezért gyakran használjuk ezeket az elemeket az órán. A gyermek legtöbbször utánzással tanul, így nagyon jól tudjuk alkalmazni az állatok testtartását, mozgását, hangját utánzó jóga gyakorlatokat.

 

Az ovisok már kísérő nélkül jógáznak. Ha együtt szeretne jógázni a család, iratkozz fel a hírlevelünkre, hogy értesülj a családi jóga eseményeinkről.

Suli jóga: 6-13 éves korig

Pörgesd fel jógával az észkereked, hogy könnyebben tudj tanulni és figyelni a suliban!

 

Mire számíthatsz?

Iskolás korban a jóga célja a gerinc prevenció, a törzsizmok megerősítése, a helyes testtartás kialakítása, valamint a figyelem fejlesztése, a tudatosítás. Az órákon kevesebb a mese elem, helyette az alaposabb, pontosabb kivitelezés kap hangsúlyt. A relaxációs és meditációs gyakorlatokat hosszabban végezzük, mint ovi jógán. A sok páros és csoportos gyakorlat segíti a gyermekek lelki fejlődését, valamint könnyebbé válik a kapcsolódásuk társaikhoz. Itt is megjelennek mozgásfejlesztő elemek, mint pl. végtagszétválasztó, keresztező, homloklebeny gyakorlatok.

 

 

Az órák Csíki Mariann Jóga Móka módszerére épülnek. Fókuszban a gyermek fizikai/testi/ rendszerének a fejlesztése, a helyes test és énkép kialakítása. A gyermek lételeme a mozgás, a mese és a játék, ezért gyakran használjuk ezeket az elemeket az órán. A gyermek legtöbbször utánzással tanul, így nagyon jól tudjuk alkalmazni az állatok testtartását, mozgását, hangját utánzó jóga gyakorlatokat.

 

A sulisok kísérő nélkül jógáznak. Ha együtt szeretne jógázni a család, iratkozz fel a hírlevelünkre, hogy értesülj a családi jóga eseményeinkről.

Kismamajóga – egy kicsit másképp!

Kismamajóga – egy kicsit másképp! 

Éld át az áramlás élményét a Babáddal együtt, mozgasd át a tested, ringasd a Babádat a pocakoddal együtt, készülj a szülésre és a kisbabás időszakra a jóga eszközeivel!

 

Kinek ajánljuk ezt az órát?

  • a várandósság 14. hetét betöltött várandós nőknek
  • olyan várandós nőknek, akik szeretik az áramló mozgást
  • olyan nőknek, akik babát szeretnének és szeretnének ráhangolódni a várandósságra

 

A Kismama Jóga Flow órákon:

 

  • Átmozgatjuk az egész tested, hogy könnyebben viseld a várandósság, a szülés és a szülés utáni fizikai terhelést. Sokan egy maratoni futáshoz hasonlítják a szülést, arra pedig nem érkeznél felkészülés nélkül.
  • A Kismama Jóga Flow órák segítenek felkészülni fizikailag és mentálisan is.
  • A sokrétű, hintázó, áramló mozgás stimulálja a baba egyensúly szervét, ezáltal fejleszti az idegrendszerét és elősegíti a reflexek megfelelő működését, ami bizonyos esetekben csökkentheti a császármetszés kockázatát és segíthet a babának születéskor és a későbbi életében is.
  • Gyakoroljuk, hogy lehet segítségedre a légzés irányítása, valamint a légzés és mozgás összehangolása a várandósság alatt, vajúdáskor és szüléskor.
  • A gát területét gátizomtornával készítjük fel, hogy könnyebbé tegyük a várandósságot, a szülést, és a szülés utáni időszakot.
  • Megerősítjük a Baba és a Mama közötti kötődést.
  • Fejlesztjük a testtudatod, hogy könnyebben észrevedd a tested és a Babád jelzéseit, és könnyebben tudd irányítani a tested

Slow Flow

Slow Flow

Tapasztald meg, hogy a lassabb légzés, a lassabb mozdulatok, egy lassabb ritmus a jógaszőnyegen hogyan segíthet, hogy a hétköznapokat is tudatosabban, kényelmesebb tempóban éld meg.

Mire számíthatsz ezen az órán?

A lassabb mozdulatok segítségével jobban megismerheted saját tested, biztonságosan felfedezheted fel a határaidat és tökéletesíteni tudsz egy-egy, akár már sokat gyakorolt ászanát. Bárhol jársz a gyakorlásodban, egy Slow Flow órán megtalálhatod a kihívást, ahogy könnyedén áramolsz egyik testtartásból a másikba. A gyakorlás segít, hogy jobban kapcsolódj önmagaddal és meglásd azt, ami sietve észrevétlen marad, miközben a lassabb ritmus és légzés pihentet és feltölt.

Hello Gerinc

Jógázz könnyedén áramolva, és a gerincedre fókuszálva!

 

Kinek ajánljuk ezt az órát?

Olyan jógázóknak, akik szeretnék a gerincüket biztonságosan átmozgatni, ezzel esetlegesen megelőzni a gerinc kopásos elváltozásait. Szeretettel várjuk az idősebb korosztályt is, és azokat, akik nem az erőgyakorlatok felől szeretnék megközelíteni a jógát, inkább könnyed áramlásra vágynak. Ezen az órán hasznos információkat is megtudhatsz a gerinc működéséről és a gyakori gerincproblémákról (pl. porckorongsérv, derékfájás, isiász).

 

Ha van valamilyen diagnosztizált gerincproblémád, kérünk, hogy az óra előtt tájékoztasd erről az oktatót!

Tematikus Vinyasa Flow

Jógázz egy témára, csúcs pózra vagy érzelemre fókuszálva egy áramló gyakorlásban, ahol a légzés és mozgás harmóniája kiemelt szerepet kap!

 

Mire számíthatsz ezen az órán?

  • Minden órán más-más témával dolgozunk: nem beszélgetünk róla, hanem tapasztalunk, hiszen a jóga filozófia egyik alap tétele, hogy a tudás megszerzésének módja a tapasztalás.
  • Az óra változatos, mindig más és más, de természetesen vannak ismétlődő alap ászanák, hiszen az ismétlés fontos eszköz a tanulásban.
  • Elég sok a kartámaszos póz, napüdvözletek, vinyászák, és gyakran vannak kihívást jelentő pózok is, de mindig valami egyszerűbb felkészítő gyakorlattal kezdünk, és ahogy fokozatosan növeljük a komplexitást, vannak mindig megállók útközben, tehát nyugodtan maradhatsz egy-egy ászana egyszerűbb variációjában. A döntés mindig a Te kezedben van!

Vinyásza az Alapoktól

Mielőtt igazán áramlani kezdene a jógagyakorlásod, tedd a helyére az alapokat!

 

Mire számíthatsz ezen az órán?

  • Egy átlagos vinyásza flow órához képest több megállóra, több magyarázatra, rávezető gyakorlatokra
  • Az egész tested átmozgató, erősítő és nyújtó jóga ászanákra.
  • Arra törekszünk, hogy az egyszerűbbtől a bonyolultabb felé haladva pontosítsuk és biztonságossá tegyük a komplexebb ászanák gyakorlását is.
  • Figyelünk arra, hogy a sérüléseket elkerülve jógázzunk és vigyázzuk a testünkre. Hiszen a fizikai jógagyakorlás pont abban segít, hogy a testünkkel ne több, hanem éppen kevesebb nyűg és kín legyen. Az egészségesebb test pedig hozzásegít, hogy az elménk egy elmélyültebb, koncentráltabb és nyugodtabb állapotba kerüljön, így egy lépést tegyünk a jóga megvalósítása irányába.

Kezdő hatha jóga

Ismerkedj lépésről-lépésre a jóga ászanákkal, fedezd fel a részletekben rejlő lehetőségeket! 

 

Mire számíthatsz ezen az órán?

A kezdő hatha jóga órán a testhelyzetek (ászanák) pontos felépítésén van a hangsúly, minden alkalommal a gerinc és a teljes test átmozgatása mellett egy-egy ászana, vagy izomcsoport kerül a fókuszba, melyekhez különböző készség- és képességfejlesztő gyakorlatok vezetnek el.

 

Kezdők és középhaladók egyaránt megtalálhatják ebben az óratípusban a kihívásokat: könnyítési, illetve nehezítési lehetőségeket ismerhetsz meg, amikkel amennyiben szükséges, magad számára formálhatod a gyakorlásodat.

 

Tapasztald meg, ahogy egyes pózokban a testhelyzetedre és a mozdulataidra figyelve a légzésed tudatosítása által képes vagy megérkezni a jelenbe és kapcsolódni önmagadhoz.

Bölcsis Jóga (45-60 perc)

Tölts gyermekeddel egy vidám órát, miközben játszva tanulunk magunkról, egymásról és a világról.

 

Kinek ajánljuk ezt az órát?

1,5-3 éves korosztálynak, kísérővel együtt

 

Mire számíthatsz ezen az órán?

  • az órán sok rövidebb gyakorlat követi egymást, melyeket a gyerekek önállóan vagy kísérőjük segítségével végeznek
  • játékos feladatokon keresztül fejlesztjük a mozgáskoordinációt, egyensúlyérzéket és az érzelmi intelligenciát
  • az állatokat segítségül hívva utánzó mozgásokat végezve jógázunk, így tanuljuk, gyakoroljuk az elemi nagymozgásokat
  • sok-sok színes eszközt használunk, mondókázunk és éneklünk mozgás közben
  • az óra a gyerekekre épül, az anyukák/kísérők ezen az óratípuson gyermekeikkel együtt mozognak, nem jógáznak önállóan

Nagybabás Jóga (45 perc)

Örökmozgó babád mellett szeretnél jógázni, miközben ő is játszva fejlődik? Itt a helyetek!

 

Kiknek ajánljuk?

  • helyelhagyó mozgást (kúszás, mászás, járás) végző babáknak anyukájukkal együtt

 

Mire számíthatsz ezen az órán?

  • az órákat rövid babatornával kezdjük, ahol átmozgatjuk a kicsiket, ezt követően együtt jógázunk.
  • különös figyelmet szánunk rá, hogy minden irányban végezzünk a gyerekekkel hintázó, guruló, forgó mozgásokat, ezzel biztosítva a kicsik idegrendszeri fejlődését
  • az óra egy részében az anyukákkal is áramlóan átmozgatjuk magunkat vinyasa flow stílusban
  • minden alkalommal változatos, lehetőség szerint otthon is könnyen biztosítható eszközöket használunk, mellyel a közös játék és az értékes időtöltésre való ötleteket kapsz
  • ebben a korban a babák fő tevékenysége a világ felfedezése, ezért ne ess kétségbe, ha gyermeked valamit épp nem szeretne velünk együtt csinálni. Nyugodtan hagyd őt tenni a dolgát, ilyenkor szánhatsz magadra egy kis énidőt a jógaszőnyegen.

Szülés utáni regeneráló jóga (60 perc)

A váraandósság alatt igénybe vett női testnek szüksége van a nyugodt, mindenre kiterjedő regenerációra. Egy új anyukának nagyon fontos a magára fordított szeretetteljes figyelem, és ha az Anya jól van, a Baba is jól van!

 

Kinek ajánljuk ezt az órát?

  • Hüvelyi szülés után legalább 6 hetet, császár után 12 hetet várj, mielőtt eljössz az órára, és kb. a babád 8-10 hónapos koráig várunk.
  • Hozhatod magaddal a babádat, de ez a foglalkozás Rólad és Neked szól. Ha mással is elvan ennyi ideig a babád, jobban tudsz magadra figyelni, ha nélküle jössz. Úgy dönts, ahogy ez mindkettőtöknek a legjobb lesz, és mi támogatunk a döntésedben.

 

Mire számíthatsz ezen az órán?

Bemelegítést követően jóga ászanák segítségével átmozgatjuk az egész tested. A hasizmok regenerációjára különös figyelmet fordítunk. Ezen kívül a törzsizmok és medencealapi izmok erősítésével olyan célzott és tudatos figyelmet adhatsz a testednek, ami segít megelőzni, vagy kezelni a szülés után gyakran jelentkező próblémákat (pl. derékfájás, inkontinencia, szétnyílt hasizom). Az óra végén gátizomtornával és rövid relaxációval zárunk.

Funkcionális flow

Erő – rugalmasságegyensúly.

 

Kinek ajánljuk ezt az órát?

Ez az óra Neked való, ha szeretnél célzottan fejlődni egy-egy komplexebb, nehezebb ászanában, esetleg egyéb mozgásformában fokozni a hatékonyságod, vagy csak könnyedebben, energikusabban léteznél a hétköznapokban.

 

Mire számíthatsz ezen az órán?

Ezen az órán kicsit nagyobb hangsúly kerül a fizikai testre, különösen az izom erő, rugalmasság, egyensúly egyidejű fejlesztésére. A hagyományos jógapózok mellett több sajátsúlyos erősítő, és az ízületek mozgástartományát növelő, vagyis mobilizáló alternatív gyakorlatra, valamint játékos koordinációs készséget fejlesztő mozgásra számíthatsz. Mindez dinamikus, áramló összekötött mozdulatokba fűzve igazi flow élményként.

Izzasztó és élvezetes gyakorlásra készülj!

Helló tánc

Táncolj úgy, mintha senki sem látná!

 

Kinek ajánljuk ezt az órát?

  • aki szeret táncolni
  • aki szeretne táncolni, de úgy érzi nem tud
  • aki már tanult táncolni
  • aki még soha nem tanult táncolni
  • aki könnyen felszabadul
  • aki nehezen szabadul fel

Mire számíthatsz ezen az órán?

Az órán nincs szükséged semmilyen előképzettségre, nem táncolunk koreográfiát, nem csinálunk előadást és nem kell tudnod improvizálni. Csak te vagy és a tested, hogy mit táncoltok aznap, az csak tőletek függ. Némi bemelegítés és átmozgatás után beindulnak a dobok és minimális támpontokkal kiőrjöngjük, -áramoljuk, -lebegjük, -ugráljuk, amit ki lehet. Az óra végén levezetünk, hogy visszatérj a valóságba. Nagyon valószínű, hogy egymáshoz fogunk érni az órán.

Kisbaba-mama jóga

A tudatos odafigyelés művészete

 

Az óra legfőbb célja, hogy erősítse és elmélyítse a babáddal való összehangolódást. Megtanulhatod a babádat masszírozni, átmozgatni és közben egy biztonságos, támogató közösségben figyelheted a babád fejlődését a közös mozgás és közös élmények révén. A közösség ereje támaszt és társaságot ad anyaságod megélésében. Az órába beépített áramló mozgás támogatja a szülés utáni regenerálódást, mind fizikai és mentális síkon.

 

Hány hetes kortól járhattok?

 

A hüvelyi úton szült anyukákat és babákait hathetes, a császárosokat nyolchetes kortól várjuk. A felső korhatár a helyelhagyás kora: ameddig a babád még nem kezd el kúszni-mászni.

 

Hogy épül fel az óra?

 

  • babád igényeit követve megmasszírozhatod és átmozgathatod őt, közben Te magad is megnyújtózhatsz;
  • közös jógagyakorlatokat végzünk a babákkal – és nélkülük is –, a babák együttműködését is figyelembe véve;
  • minden alkalommal lehetőséged van kipróbálni egy-egy különleges eszközt, amivel segítjük a babád fejlődését

 

Hogy készülj, mit hozz magaddal?

 

  • egy saját plédet, ami az otthon megnyugtató illatát biztosítja babád számára;
  • bármit, ami a kényelmeteket szolgálja;
  • liftet tudsz használni, ha babakocsival érkeztek.

 

Mi történik, ha elalszik a baba?

 

Örülj neki! Ez az óra a nyugalom szigete, ahol gőgicsélés és finom babaillat árad, amiben teljesen természetes és normális, ha elalszik a babád a kapott ingerek hatására. Ki tudod használni ezt az időt pihenésre vagy jógázásra.

 

Milyen előnyökkel jár mindez számotokra?

 

A barátságos közösségbe tartozás mellett praktikus, otthon is alkalmazható gyakorlatokat tanulsz, amivel színesíteni tudod közös mindennapjaitokat, és tudatos odafigyelésben részesítheted gyermeked.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás